Wednesday, November 26, 2014

ရထားေျပးဆြဲျခင္းတြင္ ပုဂၢလိက စတင္လုပ္ကုိင္ခြင့္ျပဳ

ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး ခရီးစဥ္ႏွစ္ခုတြင္ ပုဂၢလိကကုမၸဏီႏွစ္ခု  ပထမဆုံးအႀကိမ္ ဝင္ေရာက္ေျပးဆြဲခြင့္ ရေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ သတင္းရရွိသည္။ မႏၲေလး-ျမစ္ႀကီးနားရထား ေျပးဆြဲမႈ ႏွင့္ပုဂံ-ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ေရေႏြးေငြ႕စက္ေခါင္း အထူးရထား ေျပးဆြဲမႈကို ပုဂၢလိက၀င္ေရာက္လုပ္ကုိင္ရန္ ျမန္မာ့မီးရထားက ယခုႏွစ္လယ္၌ ဖိတ္ေခၚခဲ့ၿပီး ယခုအခါ အက်ဳိးတူလုပ္ကုိင္မည့္ ကုမၸဏီႏွစ္ခု ေရြးခ်ယ္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။
‘လမ္းပုိင္း ႏွစ္ခုစလုံးအ တြက္လုပ္မယ့္ ကုမၸဏီေတြကို ေရြးထားၿပီးၿပီ။ ပုဂံခရီးစဥ္လမ္းပုိင္းအတြက္က ကုမၸဏီနဲ႔ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ လက္မွတ္ထုိးၿပီးသြားၿပီ။ ျမစ္ႀကီးနားရထား အတြက္ကေတာ့ စာခ်ဳပ္မၾကာခင္ခ်ဳပ္သြားဖို႔ စီစဥ္ေနတယ္’’ဟု ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ သြားလာေရးဌာနမွ တာ၀န္ ရွိသူတစ္ဦးကေျပာသည္။
မႏၲေလး - ျမစ္ႀကီးနားအမွတ္ ၃၇/၃၈ အစုန္အဆန္ရထားႏွစ္စင္းေျပးဆြဲမႈလုပ္ငန္းအတြက္ ကခ်င္အမ်ားပုိင္ ကုမၸဏီက ရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ပုဂံ - ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ခရီးစဥ္ ေရေႏြးေငြ႕စက္ေခါင္းသုံး အထူးရထား ေျပးဆြဲျခင္းလုပ္ငန္း အတြက္ မဂၤလာ႐ႈခင္းကုမၸဏီကရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ယင္းသုိ႔ပုဂၢလိကမွ ေျပးဆြဲလုပ္ကုိင္ခြင့္ေပးျခင္းမွာ ျမန္မာ့မီးရထားသမုိင္းတြင္ ပထမဆုံးခြင့္ျပဳေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ခရီးသည္မ်ားသြားလာမႈကုိ ပိုမုိအဆင္ေျပေစရန္ႏွင့္ ပုိမုိေကာင္းမြန္ေသာ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ရရွိေစရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္လုပ္ ကုိင္ခြင့္ေပးျခင္းျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့မီးရထား တာ၀န္ ရွိသူကေျပာသည္။
မႏၲေလး-ျမစ္ႀကီးနားရထား လမ္းပုိင္းအတြက္ အသြားအျပန္ တစ္ေခါက္လွ်င္ ျမန္မာ့မီးရထားက က်ပ္ ၆၉သိန္း ရရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ရထားလက္မွတ္ခကို လက္ရွိေစ်း ႏႈန္း၏ ၁၀ရာခုိင္ႏႈန္းကိုသာ တုိးျမႇင့္ေကာက္ယူရန္ ခြင့္ျပဳထားသည္။ ရထားလက္မွတ္ေရာင္းခ် မႈ၊ ရထားသန္႔ရွင္းေရးကိစၥႏွင့္ အျခား ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအတြက္ ကုမၸဏီက လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး စက္ေခါင္းေမာင္းႏွင့္ ဂါတ္ဗုိလ္ကို ျမန္မာ့မီးရထားက ဆက္လက္ တာ၀န္ယူ ထားရွိေပးသြား မည္ျဖစ္သည္။
‘‘အားလုံးေတာ့အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီ။ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၿပီးတာနဲ႔ အျမန္ဆုံးသူတုိ႔ စလုပ္ႏုိင္ေတာ့မွာပါ။ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဖုိ႔ ၾကာတယ္ဆုိတာကလည္း ဥပေဒအႀကံျပဳခ်က္ေတြကို ေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ုံးတင္ရတာနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္ တင္ျပရတာေတြေၾကာင့္ အခ်ိန္ယူေနရတဲ့အ တြက္ေၾကာင့္ပါ’’ဟု အဆုိပါ လမ္းပုိင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ တာ၀န္ ရွိသူကေျပာသည္။
ပုဂံ - ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ေရေႏြးေငြ႕စက္ေခါင္းသုံးအထူးရထားမွာ ေနာက္ဆုံးအဆင့္သ ေဘာတူညီခ်က္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိၿပီးျဖစ္၍ မၾကာမီစတင္ေျပးဆြဲ ႏုိင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ယင္းရထားမွာ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ား အတြက္ အဓိကထားရည္ရြယ္ ေျပးဆြဲျခင္းျဖစ္၍ အစုအဖြဲ႕လုိက္စင္းလုံးငွား စနစ္ျဖင့္သာ ေျပးဆြဲေပးဖြယ္ ရွိေနသည္။ အဆုိပါ ရထားေျပးဆြဲႏုိင္ရန္  ဇြန္လပုိင္းက စ၍အသုံးျပဳမည့္ ေရေႏြးေငြ႕စက္ေခါင္းအား ျပန္လည္မြမ္းမံျခင္း၊ စမ္းသပ္ ေျပးဆြဲျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ထားသည္။
ျမန္မာ့မီးရထားအေနျဖင့္အ စုိးရသစ္လက္ထက္တြင္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးက႑၌ ပုဂၢလိက ၀င္ေရာက္ လုပ္ကုိင္ႏုိင္ေရးဖိတ္ေခၚမႈမ်ား မၾကာခဏ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ၂၀၁၁ခုႏွစ္ကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ေျပးဆြဲမႈႏွ႕င္ပတ္သက္၍ ပုဂၢလိကသုိ႔ ဖိတ္ေခၚခဲ့ေသးေသာ္လည္း စီမံကိန္းပမာဏ ႀကီးမား၍ လုပ္ကုိင္သူ မရွိေသာေၾကာင့္ အစီအစဥ္ ရပ္ဆုိင္းခဲ့ရသည္။

No comments:

Post a Comment

back to top